Det blir som det blir

publicerat i Allmänt;
Det får bli som det blir med skrivandet idag. Lite rörigt och intrasslat ;-)
(null)
Precis så...

Finaste orden igår: " Du målade mina svartvita sånger med de vackraste färger", skriver Per Gessle. Om Marie förstås. 

Såg du Nobelbanketten igår? Jag var med som passiv "lite-till-och-från-deltagare" i soffan igår. Iklädd mjukisbrallor. Maken gick förbi varje gång någon av maträtterna presenterades och muttrade något om att "nu blir jag hungrig"...;-) Det glittrade om damerna och samtalen med pristagarna var intressanta. Speciellt fysikpriset, tyckte jag. Bra underhållning med Lisa Nilsson och Magnus Carlson. Och så det alltid lite lika fascinerande med den skickliga serveringspersonalen! Nerför den där trappan...Jag såg inte hela...börjar bli gammal och trött :-) Hur orkar Silvia? 

Finland. Häftiga Finland har en ung kvinna som statsminister! Sanna Marin heter hon, född 1985. Heja Finland säger jag! 

(null)
"Var börjar den ena och var slutar den andra? " ;-)

En väldigt blåsig dag här. Nästan så man blåser omkull. 

(null)

Allt gott önskar jag dig
❤️
PS: Grattis Greta till Time Magazines utmärkelse Årets person! <3

Taggar: #nobelbanketten#trassligrödtråd#blåst;

Kommentera inlägget här :