Snö och ännu mera snö

publicerat i Allmänt;
(null)
För min del får det gärna sluta snöa...men det gör det inte...Innan gångarna snöröjdes "simmade" hunden förvirrat omkring i snön för att hitta en plats och ett sätt att uträtta sitt behov...:-(

Jag ser det på film. De chockade förtvivlade skriken ekar ännu i mina öron. En gravid kvinna med förvärkar hittar inte sin biljett vid biljettkontrollen och två vakter tvingar handgripligen henne av från tunnelbanetåget. De drar henne fram till en bänk, tvingar henne ner på mage och en av vakterna sätter sitt knä mot hennes rygg. Alltmedan hennes förtvivlade 5-åring ser på....Det slutar inte där, men jag låter det räcka...Sverige 2019...Kvinnan får massor av hat på nätet...varför? Kvinnan är svart...
Vakterna blir avstängda. Barnet i magen mår, tack och lov, bra...Kvinnan hade giltig biljett...
Citerar Pernilla Ericson på Aftonbladet: "Tänk dig att kvinnan är vit"...

***
Till vissas förtjusning och andras förskräckelse börjar spektaklet igen i kväll...;-) Mello! 
Det finns både andra kanaler att titta på och dessutom en avstängningsknapp att trycka på...utifall man inte...;-)
Och nej, man kan inte tävla i musik, men man gör det ändå. Precis som med matlagningstävlingar eller bakningstävlingar, handlar det om tycke och smak ;-) Eller hur? 
***

Okey, 2 februari idag men i alla fall:
(null)
:-)

Ingen stress...;-) 

Mer snö är på ingång läser jag...och jag kan bara göra en sak här i mitt vinteride: drömma om en tidig vår :-)
Obs! Jag har inget emot snö och vinter..så länge det är i lagom mängd...;-)

Hoppfullheter
❤️

Kommentera inlägget här :