Alla taggar utåt ;-)

publicerat i Allmänt;
Det är trettonhelg. Har nästan tappat bort mig bland alla dessa helger ;-) 

Det är så grått och tyst ute. Dock bryts tystnaden när maken och jag drar på oss våra ice-bugs och knatar ut på promenad. Alla taggar ute! ;-) Det hörs och det känns säkert och tryggt att gå på ishala vägar. 

(null)
Stolta stammar 

(null)
Men titta! Är det inte så att solen försöker titta fram? :-) 

I morgon åker julen ut hos oss. Här i torpet har vi inget juligt alls denna jul, inte ens en adventsgran. Det blir så ibland. Men i stan är det tomtar och stjärnor och ljusstakar...som nu börjar se så där tråkigt dammiga och malplacerade ut...;-) 

Var egentligen bjuden på fest denna kväll men efter det som hänt mig finns inte orken till fest nu. Minns att under min uppväxt var vi alltid bortbjudna eller hade besök under trettonhelgen. Och julen dansades ut först Tjugondagknut. 

I kväll är jag hockeyänka med hund i vänteläge igen och det är bra det också. :-) 

Vad du än gör ikväll: hoppas du har det bra! 

Hoppfullheter
❤️

Kommentera inlägget här :