En riktig sommardag

publicerat i Allmänt;
Sitter i solen och mumsar långsamt på smultron som jag plockat i dikeskanten. En hel näve. Balder får några också. Vi har varit ner till sjön en sväng. Suttit på bryggan. Lite längtar vi efter båtlivet men nu har vi en vild, åksjuk valp att ta hand om. Det kommer fler somrar. 

Idag är det Sommar. Soligt och varmt med en skön bris. 

Det finns människor med humor och mod. Som kvinnan i Bromölla som meddelade att hon bett böner på jobbet under arbetstid. 
Det har politikerna där förbjudit. Naturligtvis för att hindra muslimer från att utföra sin religion. Men nu är det ju så här att även kristna ber...vilket den här kvinnan vill visa...absurditeten i denna lag blir väldigt påtaglig. Hon riskerar nu någon form av straff...alltså, detta är så dumt och rasistiskt så man baxnar :-(

(null)
Några pioner har fått komma in <3
(null)
Visst är det lite romantik över bilden? <3 

Nästa avisering i mobilens kalender: "Sophämtning, torsdag"...;-)

Äntligen kunde maken ta en dag ledigt. Idag. Det är problemet med småföretag. Semester??? Sjukskriven? Nä, finns ingen vikarie. Man får hanka sig fram...

Maken och hundarna vilar middag. Lugnet och tystnaden sänker sig över mig. Tänk om man kunde få känna lugn och ro i själen också? 

Älska Mig
Text:Marie Nilsson Lind Musik: Benny Andersson
Se mig för här är jag
låt mig få komma nära
till era hjärtan så som den jag är den jag försöker vara
ge mig min morgondag
min enda önskan nu och här älska mig för den jag är
Se fjärilsvinges slag i alla himlar fara
se alla ögon
blinka stjärneljus
låt livet komma nära
se mig för här är jag
min enda längtan nu och här älska mig för den jag är
<3

Kärleksljus
❤️





Taggar: #enriktigsommardag#pioner#rättentillsintro#älskamigfördenjagär;

Kommentera inlägget här :