Våt om tassarna

publicerat i Allmänt;
Det oväntade 

Jag gillar det där med att det oväntade händer i sporten. Att allt inte är statiskt och förutsägbart. När ett nederlagstippat lag visar sig vara väldigt bra t ex. Som Finland i hockey-VM! Grattis Finland! 
Nu sitter alla "experter" där i tv och analyserar. "Vad var det som hände?" Men snälla, Finland vann och Sverige får åka hem. Klart. Slut. 

Idag för 100 år sedan, beslutades det om kvinnlig rösträtt. Efter lång kamp. Rösta för kvinnors rättigheter på söndag! 

Greta. Jag har inte ord för hur fantastisk denna tjej är. Idag var det global skolstrejk för klimatet. Över 107 länder deltog. Greta talade i Kungsträdgården. "Vi ber vuxna att snälla ge oss en framtid, är det verkligen för mycket att be om?"...


Jag får reklam från Willys i mitt Fb-flöde. Jag handlar aldrig på Willys. Ovanför reklamen står det: "Populär bland personer som bor i Härnösand"....aha...??? Okey, jag bodde i H-sand under 60-talet och början av 70-talet...men...äh, fattar ingenting! ;-) 

Fredag. Helgdags igen. :-) 
Önskar dig en fin sådan. 

Här regnar det. Då blir man våt om tassarna ;-) 
(null)
Här är klorna lite långa. Det har husse fixat till nu. :-)

NAMASTE 
❤️

Taggar: #kvinnorsrösträtt#våtomtassarna#reklam#finlandvarbäst;

Kommentera inlägget här :