Ty ljuset vilar där

publicerat i Allmänt;
Sverige till EM! 

Förutom den rasism som delar av publiken stod för så var Rumänien - Sverige en bra match som Sverige vann. Nu blir det EM-spel nästa sommar! :-)
Så kul tycker en del, så ointressant tycker andra. ;-)

(null)
Här är två som totalt struntade i fotbollen. ;-)

Lördag den 16 november är så grå och mörk som bara novemberdagar kan vara. Det är några plusgrader ute och bara små "snöklickar" här och var. Mörkret är jobbigt, tröttande, men i övrigt så gör det mig inte så mycket att vintern försvann. Den får gärna komma tillbaka i december! 

Ingen idé att förbanna mörkret. Tänd ljus.

Var inte rädd för mörkret,
ty ljuset vilar där. 
Vi ser ju inga stjärnor,
där intet mörker är. 

I ljusa irisringen,
du bär en mörk pupill.
Ty mörkt är allt som ljuset,
med bävan längtar till. 

Var inte rädd för mörkret, 
ty ljuset vilar där.
Var inte rädd för mörkret, 
som ljusets hjärta bär.

Erik Blomberg

<3

Jag tröstar mig med den dikten varje höst :-)
Det mörker som skrämmer mig mest är det politiska mörkret....vet inte om dikten hjälper mot det men...

Jag hoppas att du har en "ljus" lördag. En lördag med trygghet och glädje trots det gråa vemodet. 

"Ty ljuset vilar där"
❤️

Taggar: #tyljusetvilardär#fotbollsem#vemodet;

Kommentera inlägget här :