Ni som är i ljuset

publicerat i Allmänt;
(null)
Tänd ljus i mörker

Jag upprepar mig från tidigare år men jag hittar inga bättre ord för mina känslor och tankar:

Mörkret skrämmer inte er

Ni som är i ljuset

Smärta plågar er ej mer

Skönt att vila från bruset


Det kommer höstar och vårar

Ni är bortom tiden

Vi gråter våra tårar

Ni har funnit friden


Vi samlar våra minnen

Vi gråter och vi ler

Vi längtar med alla våra sinnen

Tills vi er återser 


Vi tänder ljus i mörk höst

Saknaden är så stor

Vi famlar efter tröst

Hoppet dock i hjärtat bor

<3


*****

Hoppar till ett annat hopp. Som fanns ett tag och hu så spännande det var! Men...nej. Det handlar om fotboll...inte för att jag är något fan av något av lagen men det hade varit lite kul om...äh, inte detta år...heller...
Maken var i valet och kvalet...fortsätta se fotbollen eller åka på hockeymatch...;-) Han åkte för en stund sen...;-)
*****

Hundarna bryr sig varken om hockey eller fotboll. :-) De uppskattar skarpt att jag tog in dynorna från utemöblerna och lät dem ligga på golvet. De ska naturligtvis läggas undan på vinterförvaring...
(null)
Puss på dig, storebror! <3

Det är verkligen grå november ute idag. Det är på något sätt riktigt vilsamt. 
På vissa håll i landet är det mycket halt. Var rädd om dig och de dina i trafiken! 

Hoppets ljus
❤️


Taggar: #tändljusimörker#hoppetsljus#nisomäriljuset#fotboll#hockey;

Kommentera inlägget här :