Tilliten är min livboj

publicerat i Allmänt;
(null)
Oj då, kungen, vilken uppgift du fått av Svensk Damtidning! Undrar hur du ska bära dig åt ???
(Va? Får man inte dua kungen?  ;-)

Ja...vad ska man säga om varandet? Följande visar på vilken märklig tid vi lever i :

Göran Hägglund ångrar Apoteksbeslutet...så dags nu...

Åkesson "tycker" att han har ont i halsen...i vanlig ordning verkar han inte veta....

Hm....

Jag pendlar mellan tillit och sorg idag. Blir så ledsen när jag läser eller hör om butiker och företag som måste stänga igen. I många fall människors livsverk. Och det går så fort nu. Jag tänker främst på alla småföretagare. Det är svårt att hitta någon tröst eller mening i detta. Så är coronaviruset, det finns liksom ingen nåd. 
Visst kan jag tänka att det kommer att komma något nytt, något bra, något gott ur detta...men det ligger i fjärran och just nu är det så sorgligt. 
Och just för att det är som det är klamrar jag mig fast vid tilliten. Halkar iväg ibland, släpper taget, men återvänder, för tilliten är min livboj. 

Idag är det både soligare och varmare igen. Skönt. Jag tar mig några korta promenader. Stannar upp. Lyssnar. Andas in. Andas ut. Njuter av allt som nu lever upp igen. Återfödelsen är på gång. 

(null)
<3

Önskar dig tillit till varandet! 

Tillit
❤️

Taggar: #kungen#räddasverige#varandet#sorg#tillit#återfödelsen;

Kommentera inlägget här :