Även små knytt

publicerat i Allmänt;

(null)
Jag kunde inte låta bli att köpa dessa små charmiga knytten <3  Skapade av Viktoria Nilsson. Stevik. Avesta

(null)
<3

Här blåser det något vansinnigt i eftermiddag och regnet piskar ner. Kallt är det också. Det är ett sånt där väder som får mig att känna att om någon säger: "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"...så får jag ett utbrott! :-) 

Man gör vad man kan", tänker jag och så gör jag det. Önskar att det var så mycket mer jag kunde göra för mina medmänniskor men precis som för alla andra har jag mina begränsningar. Det är frustrerande. 

Nej,jag  försöker inte rädda världen ;-)


"Jorden kan du inte göra om. Stilla din häftiga själ. 

Endast en sak kan du göra, en annan människa väl. 

Men detta är redan så mycket, att själva stjärnorna ler. 

En hungrande människa mindre betyder en broder mer." 

(Stig Dagerman)


"Vi kan inte göra storverk,

bara små gärningar med stor kärlek"

(Moder Teresa)


Vi gör så gott vi kan, eller hur? Små gärningar. 

Även små knytt kan framkalla stor glädje! :-)


Med stor kärlek

❤️

Taggar: #smågärningar#storkärlek#småknytt#manglrvadmankan;

Kommentera inlägget här :