14 augusti

publicerat i Allmänt;
Det är faktiskt bara +25 grader här. Men det känns som 32...värmen är kompakt och luftfuktigheten är hög...
Ska jag sluta gnälla nu? 
Nähä, det tänker jag inte göra, inte än...först så ska jag gnälla på folk som spelar musik för hela bygden...dunk dunk dunk...det är första gången någonsin under alla våra år här som det "fenomenet" förekommer...
Balder är orolig, han vet inte vad det är som dunkar...
Troligast är det "kräftskivegänget" nere vid sjön som är här på sitt årliga besök. Fast de brukar inte föra något större oväsen. Men, allt är ju annorlunda i år...:-)

Så! Nu har gnälltanten lugnat ner sig ;-) Och borde nu komma med något trevligt, positivt meddelande, något uppmuntrande att ta till sig i denna jämmerdal...hm...få se nu...help!!! 

Alltså den här dagen, 14 augusti, finns inte med i någon av de "temadags-listor" jag kollat...?! Den verkar "bortglömd" :-(

Uno har namnsdag. Det är årets 227:e dag. (Skottår)

Jo, visst ja, rutavdraget ska utökas så nu ska vi kunna dra av för tvätt vid tvättinrättning och montera en soffa och köra den gamla till loppisen...(källa:Expressen) 
Jag vet inte hur du reagerar, själv skuttar jag inte runt av lycka direkt...:-) 

Oj, inte mycket till glädje här idag inte. Men ännu är det sommar och det kan bli sköna varma kvällar i helgen. 

Så ha nu en riktigt fin helg. Önskar dig glädje och kraft. 

(null)

Kärlek
❤️

Taggar: #ingentemadag#oväsen#gnälltant#rut#uno#kärlek;

Kommentera inlägget här :