Bäddat

publicerat i Allmänt;
(null)
Han gillar att "bädda" Balder. Och mer än gärna bäddar han ner sig i bästa yllefilten ;-)

Vi står där vid hörnet och väntar, en dam och jag. På behörigt avstånd naturligtvis. Vi väntar på att bli upphämtade av respektive make. Efter en stund utbyter vi några ord, skrattar lite. Ett kort möte med en okänd,  mysigt. Sånt där möte som sker ibland. Förgyller dagen. :-)

Nu har skogstrollet från djupa skogen äntligen blivit friserad efter nästan 4 månader! Ni kan förstå hur skönt det är att bli av med den kalufsen. Ja, inte hela förstås :-) Men jag inser hur lång tid jag varit rejält dålig...
Håret är lockigt som jag vill ha det. Självlockigt. "Du är supermodern!" Säger min frissa. Så nu vet ni det :-)

Att gå i stan, över torget, möta människor...är att inse faktum: "det där med att hålla avstånd verkar inte gälla längre."

"Corona är busigt", sa Tegnell. Det förändrar sig hela tiden. Suck...säger jag. Ingen vet någonting...säkert...

Alla bränder är hemska och många är tragiska. Idag går mina tankar till Älvsbyn och Polarbröd...vilken tragedi...

Lite pepp i coronatider:
Tålamod och omtanke. Vi får inte ge upp! Håll avstånd. Hör av dig till nära och kära. Peppa varandra. Kom ihåg hur värdefull du är!

Hoppfullheter
❤️



Taggar: #mötemedenokänd#friserad#balderbäddar#peppicoronatider;

Kommentera inlägget här :