Den värld vi skapat

publicerat i Allmänt;
Den värld vi skapat...
Bilderna från explosionen i Beirut är så skrämmande...
Får mig att undra: vad är det för värld vi skapat? 

För vi är alla medskapare. I ord och handling. 

Visst, pengar, massmedia och politiken styr. Men vi väljer vad vi tror på och vad vi satsar på. 

Eller? 
Väljer vi fred? Väljer vi rättvisa? Väljer vi solidaritet? 

Var och en har sitt svar, sina tankar och åsikter. 
Det här var mina. 
För min del är det helt klart att egoismen styr vår värld.

Goda nyheter? 
Jodå, på Good New Magazine hittar jag: "I juli röstade Indien för första gången på 34 år igenom ett helt nytt skolsystem som kommer att innebära stora positiva förändringar för barnen i landet. En sådan är att åldern för fri skolgång höjs från 14 till 18 år. Skolan görs också tillgängliga för alla barn oavsett förutsättningar och möjligheter. 

Experter menar nu att det nya skolsystemet kommer att bidra till att landet lyckas utrota barnarbete."
:-)
Vi kan skapa gott. :-)
(null)
Himlen här hos mig idag. Ser lite dramatisk ut. 

Den stora frågan angående corona, verkar vara den eviga: munskydd eller inte munskydd? 
Själv lyssnar jag på Tegnell. Nej, han är ingen "guru" men han är den lugna och sakliga som inger förtroende. Tycker jag. 

Tålamod. 
Varsamhet.
Omtanke. 
Så skapar vi en bättre värld tillsammans. Tror jag...vad tror du?

Omtanke
❤️

Taggar: #denvärldviskapat#medskapare#vikanskspagott#munskyddellerinte;

Kommentera inlägget här :