En speciell dag

publicerat i Allmänt;
(null)

10 augusti

Jag vaknade ovanligt tidigt den där augustimorgonen. Konstaterade vid toalettbesöket att jag hade en blödning. Va? Trots professionell profylaxkurs, BVC-besök och böcker och filmer om graviditet och förlossning så hade ingen berättat att förlossning kunde börja med en blödning. Inte underligt att jag blev lite rädd. "Nej, du får inte ta ambulans", sa barnmorskan i telefon, "men du måste ligga ner"...
Två veckor över tiden, hade fått tid för "igångsättning"....
Väl inne på förlossningen lättade oron. Det skulle bli en "normal" förlossning. En sån vi "tränat" för. 
Jag minns att jag tänkte: det här kommer nog att gå fort...
Men, det tog 12 timmar...
Så var han hos oss, den allra finaste killen på jorden <3 Och vi fick beröm av barnmorskan, så duktiga föräldrar, främst pappan som var så bra på att "andas rätt" (!) Och nog hade han andats...han var alldeles hes efteråt...Tycker dock att det var jag och sonen som gjorde "det stora arbetet" ;-) 
Tack för att du ville komma till oss, älskade son! När jag ser bilder från din fest igår och ser alla dina vänner, de som vuxit upp och blivit män och kvinnor, blir jag så stolt över det liv vi skapat tillsammans. <3 De val vi gjort. 
<3 Och du har en sån fantastiskt fin familj, där finns så mycket kärlek och kraft. Grattis till dig! <3

(null)
Dagens Wisti :-)

(null)
Vår lavendel. Dags att plocka :-)

Och prognosen förutspår sol och värme närmaste tiden. :-) 

Ta hand om Dig! 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #enspecielldag#födelsen#stoltheten#tackminson;

Kommentera inlägget här :