Idag, lördag

publicerat i Allmänt;
(null)



Jag vet att det blir alltmer höst där utanför mitt fönster. Det är som det ska vara. Vi är på väg in i september. Själv har jag inte möjlighet att njuta då min kropp inte tillåter mig att vara ute. Huvudvärk och yrsel och värk i kroppen "fängslar" mig dessvärre i sängen. Just nu. Det är minst sagt förbannat frustrerande! 

Nu regnar det. Regndropparna är som musik mot fönsterblecket. Jo, faktiskt! Just nu. Om det skulle regna flera dagar i sträck skulle jag nog inte tycka så. Men just nu. :-)

Maken och hundarna är i torpet. Vi försöker underlätta så mycket som möjligt för gammelhunden. I torpet kan han gå ute så mycket eller lite han vill och klarar. Strosa på tomten. I stan måste vi ibland nästan "dra hund" för att nå gräsplättar att rasta honom på. Det finns gräs runt knuten men där har skyltats att "rastning är förbjuden"...För oss som alltid plockar upp efter våra hundar känns det som en kollektiv bestraffning. Tydligen är man inte längre välkommen som hundägare här. 

Och när ska människan sluta klaga, tänker du kanske nu? Tja, säg det...;-) 

—————-

Såg en liten film från Japan. Om att brottsligheten ökat bland gamla människor. Filmen visade ett fängelse där äldre, upp till 85 år, satt inne för ganska små förseelser som stöld t ex. De jobbade 8 timmar om dagen och tog sen sina rullatorer och rullade till sin cell. Tre mål mat om dagen, duscha två gånger i veckan. De var så nöjda med detta, för nu var de inte längre ensamma...Hellre fängelse ån ensamhet...

—————-
(null)
Augusti 2019. "Skördat" lavendeln. Det borde jag ha gjort nu också om det inte vore för...jaja...

Såg en film som jag själv tagit på vädret för precis ett år sedan. Skyfall, kraftig blåst, blixtar och dunder. Undrar om det är så i södra Sverige idag? Prognosen talade för det. 

Du har det väl bra? Hoppas jag! 

Kärleksljus
❤️

Taggar: #idag#lördag#intefånågotgjort#slutaklaga#regn#fängelseochensamhet;

Kommentera inlägget här :