Rapport från hängmattan

publicerat i Allmänt;
(null)
Katter. Såna härliga djur. Kloka, självständiga och mysiga. <3  Och alla har de rätt till ett värdigt liv! 



En svag, sval vind kommer in genom det öppna fönstret och gardinen fladdrar till. Det blir en het dag. Även morgonen är het. Men en svag vind är bättre än ingen vind alls :-)

Gammelhunden har det jobbigt idag. Men att gå ner till sjön är ingen bra idé. Dels är även den korta sträckan för jobbig att gå och dels har han alltid vägrat gå ner i vattnet. Det där med att han är av "vattenapporterande ras" har han aldrig fattat :-)
(null)
Balder klarar värmen bättre än "brorsan". 

Badstränderna i Skåne är överfulla enligt media. "Som packade sillar"...hm...nä, inget vidare i dessa coronatider. 

Vilka länder som gjorde rätt eller gjorde fel angående stängningar och öppningar, det vet vi inte än. Men det lutar lite smått åt att Sverige gjort "ganska rätt" ändå...

Något som gläder mig när jag ser statusuppdateringar om vart folk varit/är på sin semester, är att Höga Kusten fått så många besökare. Det finns ju knappt någon vackrare plats i världen! Rekommenderas varmt av mig som är uppväxt i Härnösand med omnejd. 

(null)
Liten kräftskiva på tu man hand igår kväll. Gott och mysigt. :-)

Nu har det blivit eftermiddag denna lördag. Fortfarande varmt men nu är det moln på himlen. För min del innebär detta ett lugnt "gungande" i hängmattan. :-) Och att "resa" med molnen. Det är lyx för mig :-)

(null)
Lyx :-)

Nu avslutar jag min "rapport från hängmattan" för denna gång med att önska Dig en fortsatt fin helg!

NAMASTE 
❤️





Taggar: #hett#vind#hängmatta#kattensdag#resamedmolnen;

Kommentera inlägget här :