Strö rosor

publicerat i Allmänt;
(null)

"Strö rosor på den väg du vandra
Törnen strör så många andra"

De där orden har följt mig sen tonåren. Läste dem väl i någon tidning, kanske, eller poesibok.. Hur som så tog jag dem till mig. 

Finns det någon blomma som förknippas så med Kärleken som just rosen?

Här en vacker text ur Darins  låt "En säng av rosor"

"Jag ska göra en säng av rosor
Jag ska tända varenda ljus
Jag ska spela den musiken
som du alltid brukar sjunga
Jag ska göra en säng av rosor till dig"


(null)

Kom ihåg: 
"Snus är snus och strunt är strunt om ock i gyllene dosor
Men rosor i ett sprucket krus är ändå alltid rosor"
:-)

Nu över till något annat. ;-)
(null)
Så sant, så sant...

11 augusti
Dagens namnsdagsbarn: Susanna, Sanny, Susanne, Sanna och Sussie
:-)
Grattis! :-)

Jag rekommenderar: Bästa programmet Sofias Änglar börjar snart på 5:an igen. Jag såg de två första programmen på Dplay igår. Det första handlar om familjen som hade hand om "Lilla Hjärtat"...<3 <3 <3

Var inte rädd! 
Var rädd om Dig! 

Omtanke
❤️

Taggar: #strörosor#omtanke#rosor#attgåsinegenväg;

Kommentera inlägget här :