”Omoderna tomtar”

publicerat i Allmänt;
3 december.

Lucka 3

(null)
Söta är de :-) Kanske något för en "tomtesamlare"?

När jag packar upp tomtar och änglar och ljusstakar ur kartongen blir jag sittandes ett tag och studerar tomtarna från min barndom. De är söta men...vem ska ha dem sen? Sönerna är inte intresserade och deras tjejer har "modernare tomtar". Jag gillar de där mjuka tomtarna med långa ben och luvor i mörkrött som varit så "inne" de senaste åren. Och ännu mer gillar jag de grå...

Så mina gamla tomtar får nog gå med i "döstädningen" nästa gång jag får ett rensarryck. Nej, tomtarna ska inte dö, men jag vill bara ha kvar sådant som jag vill pynta med.;-) Det blir nog ännu äldre saker, efter pappa och farmor. Gamla saker som jag gillar för att de har en historia. 

Varje generation har sin smak och sina traditioner. Alla vill skapa sitt eget. Det är ju precis som det ska vara!

Kära tomtar. Om några år kanske ni är "trendiga". Vem vet? 

Och kanske säger då sönerna till varandra: "Men hade inte morsan såna där när vi var små?" ;-)

Nä. jag tror inte det blir så. :-D

Dagens positiva:

Kaavan, världens ensammaste elefant är inte ensam längre. Han har fått flytta från sitt zoo i Pakistan till ett reservat i Kambodja. Där kan han nu påbörja sitt nya, betydligt bättre liv. :-)

Dagens negativa:

Det höga dödstalet i corona i vårt land. 

—————————-

(null)Kort från december i fjol. Samma tomte och samma hund  är på balkongen i år också. Jag gillar den där tomten. Och ja,jag gillar hunden också! <3

Jag tänker inte tjata om avstånd...eller jo, det tänker jag! :-) 

Håll avstånd! 

Kärleksljus

❤️

Taggar: #omodernatomtar#mjukatomtar#minnen#ensammaelefanten#hållavstånd;

Kommentera inlägget här :