Oskyldiga barns dag

publicerat i Allmänt;
28 december
Oskyldiga barns dag eller värnlösa barns dag.
Menlös betyder just värnlös, oskyldig. Men eftersom menlös delvis fått en annan betydelse så har man ändrat till värnlös. 

Värnlösa barns dag hedrar de barn som dödades på order av Herodes i hans jakt på Jesus i Betlehem. Enligt Matteus i bibeln. 

Vad som stämmer eller inte, det vet vi inte men jag tycker personligen att denna dag borde användas till att hedra alla barn som dött av våldet, i krigen...alla flyktingbarn...

(null)

Den som idag säger: "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"...den...ja.."var bara tyst"! Hi hi... Jag hade bra kläder på mig när jag gick ut. Regnet hängde i luften, underkylt regn som stack mot huden. Blött, blött, grått, grått. Nej, idag hittar jag inget vackert att njuta av. Och kära nån, ibland måste det få vara så. Problemet är att prognosen visar ett sånt här väder 10 dagar framöver....oftast har dock prognoserna fel ;-)

(null)
Inget "vackert" hittade jag men väl en...ett...."urtidsdjur"???? :-)

Nyår närmar sig. Dags att börja summera året. Detta mycket annorlunda år. 

Min egen summering om läget i landet och delvis övriga världen, tar jag en bit i taget...
Börjar med det negativa. 
2020

Mest cyniska: "De skulle ju ändå dö snart"

Mest felaktiga: "Inte värre än en vanlig säsongsinfluensa"

Värsta sammanblandningen: "Åsikt är samma sak som fakta"

Årets dilemma: "Rädda liv eller rädda ekonomin"

Årets mest uttröttande; Presidentvalet i USA

Mest falska: Trumpen 

Mest barnsliga: Trumpen

Mest obegripliga: konspirationsteorierna


Detta är alltså enligt mig, din "lista" ser kanske helt annorlunda ut! 

Återkommer med en mer positiv lista...:-) För jodå, det har hänt positiva saker också!

I kväll tänder jag ljus för alla värnlösa barn genom tiderna och över hela vår jord. <3


Håll i! Håll ut! 

Kärleksljus

❤️

Taggar: #oskyldiga#värnlösa#barn#dåligtväder#året#sammanfattning;

Kommentera inlägget här :