Göra det omöjliga möjligt

publicerat i Allmänt;
Lärde mig ett nytt ord igår när jag såg Jonas Gardells show på tv. Istället för "gammal" kan man använda ordet "årsrik" :-)) Det låter ju på något sätt mer positivt ;-) 

Jag vet att man inte kan vara nybörjare mer än en gång. Ändå har jag anmält mig till en kurs i meditation för nybörjare. På senare tid har jag inte klarat av att meditera. Kan inte koppla av helt enkelt. Koppla av, koppla bort..Så nu håller jag alla tummar för att kursen blir av! 

Åter till Jonas Gardell. Han har en otrolig förmåga att varva skämt och allvar, sång och prat. Han kan vara väldigt vass men han har ju ett varmt hjärta. Han och Mark, vilket härligt par. Kärlek. När Jonas pratar om att göra det "omöjliga möjligt"då får jag positiva vibbar. Mirakel kan ske. De har skett mirakel! Och vi kan skapa det omöjliga tillsammans. Kanske kan vi skapa ett samhälle där alla har det bra. Där ljuset vinner över mörkret. Där rasismen ersatts med allas lika värde och där kärleken har en massa olika färger...

Ja, så där positiv kände jag mig efter programmet. Man behöver lite positiva puffar och kärleksfulla visioner ibland. <3 

Jag försöker hålla i den positiva känslan och hoppas att den smittar!

(null)

Kärleksljus
❤️

Taggar: #göradetomöjligamöjligt#nybörjare#meditation#årsrik;

Kommentera inlägget här :