Black lives matter

publicerat i Allmänt;
Black lives matter! Black lives matter! Black lives matter! 
Okey? 
Bra!
Solidaritet <3

Han står där med bibeln i handen, presidenten som uppmanar till våld och vill ha lagar mot antifascism...Jag mår illa. 
Och jag känner bara: det är en galen värld, en galen tid...

USA blöder. Blöder ur ett djupt pulserande sår...
Minnen från  medborgarrättsrörelsen på 60-talet, dyker upp i mitt sinne. Martin Luther King...och de andra kämparna...

(null)


En sång minner mig om den oskyldige 23- åringen som föll offer för polisens kulor 1999. 41 skott...
( 41 shots Bruce Springsteen)

Jag ser också nu bilder på poliser som tysta faller på  knä och lägger ned sina vapen på gatan. Av solidaritet med demonstranterna och mot polisvåldet. <3

Journalister och fotografer blir beskjutna. Demokratin är i fara...mitt i en pandemi...kaos...

Black lives matter!!!

Här i min del av världen är vädret varmt, mycket varmt. Det gäller att få i sig vätska, mycket vätska och inte sitta för länge i solen. Idag drar t o m jag mig in i skuggan. :-) 

Inte förrän idag har vi satt upp bordsparasollen. Det brukar alltid börja blåsa när vi sätter upp den...och jodå, det gjorde det idag också...en skön vind...en het dag....

(null)
Sommar :-)

Dagens ord får vara: solidaritet 

Allt gott till dig! 

Kärleksljus och Fred
❤️




Taggar: #blacklivesmatter#blödandesår#medborgarättsrörelsen#solidaritet#hetdag;

Kommentera inlägget här :