Juninattsljus

publicerat i Allmänt;
(null)
När det är så här varmt är det skönast i skuggan. Pavvo och Balder tar igen sig lite efter promenad och lek. 

Fredag 12 juni
Det har blivit fredag igen. Dags att önska en fin och trevlig helg och påminna om att stanna hemma, hålla avstånd, tvätta händerna...jag vet, det är tjatigt men livsviktigt. Fler och fler börjar slarva...samtidigt som alltfler vårdpersonal skriver och berättar om sin verklighet och ber oss att hålla oss till rekommendationerna. 

Ta vara på juni. Dagar och kvällar. Så mycket du kan. Det gör jag, även när jag har mina sämre dagar med värk och trötthet. Lite varje dag. Sitt i solen en stund. I skuggan en stund. Och njut av ljusa juninatten allt efter dina möjligheter och din förmåga. 

(null)


Det är lagom kallt att andas
Det är lagom varmt att leva
Genom daggen kan jag följa dina spår
Över blommningsgröna marker
Ner mot boningsröda gårdar
Jag är fatt dig vid din sida där du går
När solen färgar juninatten
Och när sången och musiken dansat ut
Det är stunder som man borde ta till vara
Och ha kvar som ett täcke under vinterkalla dar
Nu har fågelsången vaknat
Fast vi gick här fram så tysta
Var det solen, eller var det våra steg
Var det hjärtats slag som hördes
Eller lätta gräs som rördes
Eller vinden som drog fram mot gård och teg
När solen färgar juninatten
Och när sången och musiken dansat ut
Det är stunder som man borde ta till vara
Och ha kvar som ett täcke under vinterkalla dar

-Sven-Erik Magnusson -

Var varsam med Dig! 
Juniljus
❤️

Taggar: #juninatten#ljus#iskuggan#slarvaintemedrekommendationerna#tavarapåjuni;

Kommentera inlägget här :