Stöd varandra

publicerat i Allmänt;
(null)

Kriser tar fram det bästa och det värsta hos människan. Kriser visar vem som är ens riktiga vän och vem som inte är det. 

Vid flyktingvågen 2015 visade det sig tydligt vilka som var medmänniskor och vilka som inte var det. Vilka som kände empati och vilka som inte ville eller hade förmågan. 
I min naivitet eller ska jag säga hoppfullhet, trodde jag att fler skulle öppna sina hjärtan efter detta. Men så fel jag hade. Det visar inte minst att det största partiet nu i vårt land är ett rasistiskt parti. Detta parti som nu verkar vara det enda riksdagsparti som inte helt stöder regeringens beslut angående Corona. I övrigt råder enighet, för en gångs skull. 

Vad kommer att hända efter denna kris? Vad händer redan nu? 

9 patienter i åldrarna 26 till 49 vårdas nu på intensiven. Medelåldern för de som intensivvårdas är 62,6. Så det där tänket att "det bara är sjuka, gamla som dör" stämmer inte. Och hur cyniskt är inte detta tänk? 

I olika europeiska städer går grupper med ungdomar omkring och spottar på äldre och skriker "corona"...

Många länder har utegångsförbud och andra strikta förbud. Här har vi "riktlinjer". Ändå gnälls det. 

Om du är frisk:
Ta en promenad. Håll avstånd. Ät på kvarterskrogen eller hämta mat där. Håll avstånd. Besök din favoritaffär. Håll avstånd. 
Stöd varandra. Ställ upp. 

En vädjan från mig och min lilla vrå i världen! 

(null)
En indisk Mandela <3
(null)

Medkänsla
❤️

Taggar: #stödvarandra#intebaragamla#mandala#medkänsla;

Kommentera inlägget här :