Det är något i blicken...

publicerat i Allmänt;

Fössta tossdan i mass! 

Ja, så är det! Eller hur? Jag är ju född i Vimmerby så den där bjuder jag på :-) Jag tar för givet att jag inte behöver översätta? ;-)

Kan tillägga att smålänningarna firar med massipantårta. :-) 

—————


Jag ids inte engagera mig i presidentvalet i USA. Att det inte blir en kvinna verkar vara klart nu och inte heller en homosexuell man. Återstår två gamla män. En mer vänster än den andra. Jag känner bara: må det bli en stark person som kan vinna över Trump. Men det ska väl under och mirakel till för att något sådant ska ske...

—————

Lyckan kommer ibland med posten. Idag gjorde den det när den efterlängtade boken "Andedjuren talar" av Mira Mård dök upp. <3
(null)
På omslaget är älskade Diva. Balders mamma. 
(null)
Min älskade Balder <3 Det är något där i blicken...Om två dagar fyller han 1 år! 

—————

Det där Coronaviruset ställer till med mycket oreda utöver själva sjukdomen. Stängda skolor, inställda resor och evenemang. Har du bunkrat mat för eventuell kris? Vi har börjat lite. Har tänkt göra det jättelänge men det var först nu vi fick ändan ur vagnen så att säga. :-) 

Dripp dropp på fönsterrutan. Blidväder med sol från och till idag. Och ingen pålandsvind. Inga vågor på ån. 

Bygg inga murar
Bygg broar
Knyt inte näven
Räck ut en hand
<3

Kärleksljus 
❤️




Taggar: #någotiblicken#tossda#presidentvalet#andedjurentalar;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mira:

Fin Balder till fin matte <3
Det blev så rätt allting och det är så härligt att följa era äventyr och få ta del av dina kloka tankar och reflektioner.
Kramar från Mira, Diva och Runa <3

Svar: Tacksam ❤️
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :