Om kvinnor hade...

publicerat i Allmänt;

"Normalt" brukar jag kunna nynna på segerlåten dagen efter Mello, men jag kan för mitt liv inte komma ihåg årets ;-) Det kan ju bero på att jag inte är tillräckligt musikalisk ;-) 
Spektaklet är över för denna gång. Spektaklet som vissa gillar och fixar festligheter omkring. Andra bara klagar på. 
Och Mamas, tre häftiga kvinnor får tävla i Rotterdam. Om nu inte Corona kommer emellan. 

Det är en viktig dag idag. Internationella kvinnodagen. Den dag som många män och konservativa kvinnor tycker är alldeles onödig. Ja, tänk om världen såg så ut, att denna dag var onödig. Om kvinnor hade samma rättigheter som män. Om kvinnor inte användes som slavar i en avskyvärd sexhandel. Om unga flickor inte giftes bort. Om kvinnofrid existerade. Lika lön för lika arbete. Pensioner att kunna leva på. Osv..listan är lååång...
Metoo har inte gått för långt, feminismen har inte gått för långt, de måste växa. 

Och allvarligt: om man tror att jämställdhet handlar om vem som dammsuger och om vem som tvättar bilen...så har man inta fattat någonting.  (null)
(Grupp 8)

Jag hyllar idag alla förmödrar, alla kämpande kvinnor i dåtid och nutid som trampat upp stigar för mig att gå på. Och alla män som kämpar och kämpat vid kvinnornas sida. 

Tacksam och glad är jag över att Hedi Fried har valts till Årets Kvinna 2020! Kärlek <3
(null)


Nu hjälps vi alla åt att göra den här dagen onödig! Eller va? :-)

Var inte rädd, var modig! 

Systerskap för mig handlar inte alltid om blodsband utan om själsband. Men det skriver jag mer om en annan dag. 

Rättigheter
❤️

Taggar: #kvinnodagen#rättigheter#dageneftermello#åretskvinna;

Kommentera inlägget här :