En varm röst

publicerat i Allmänt;
Äntligen måndag, skönt att vara på jobbet igen...;-)
(null)




Hittade följande på Fb. Kristendomskunskap. Tror många behöver påminnas. Även om man inte anser sig vara kristen så kan ju orden betyda något. Medmänsklighet. <3
(null)

Tänk att jag är så gammal att det fortfarande stod "kristendomskunskap" på schemat i skolan. På gymnasiet var det utbytt till "religionskunskap". Bra det. Religionskunskap är ett viktigt ämne. För att förstå hur världen ser ut idag. För att vi människor ska förstå varandra. 

En stor skådespelare har gått ur tiden. För mig är han alltid "Karl-Oskar" i Utvandrarna. Vila i frid Max von Sydow. 

Jag behövde förnya ett recept och eftersom det var något tekniskt strul på nätet så fick jag ringa hälsocentralen istället. Möts av den allra trevligaste och vänligaste rösten. Inte så där "serviceminded" utan varm och äkta. Jag kände bara "hur orkar hon?" En måndag eftermiddag i dessa coronatider. Tacksam att det finns såna människor inom den alltmer ansträngda vården. :-)
Många av dem är hjältar. 

(null)
Hoppas vi...

Var dig själv! 
Ingen annan är som Du! 

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #envarmröst#äntligenmåndag#kristendomskunskap;

Kommentera inlägget här :