Vårfrudagen

publicerat i Allmänt;
(null)
Ett härligt uppvaknande ;-)

Vad håller dig uppe i coronatider? 
För mig är det bl a mina hundar. Det finns alltid möjlighet att bli både charmad och få sig ett gott skratt när man har hund. :-) Och ett härligt uppvaknande var det ja....:-)

Det är natt mot onsdag när jag skriver detta. Ute blåser en kraftig vind, det knakar i väggar och rister i fönster och något står och slår mot väggen. Och så dånar det. Så mycket det har blåst den här snöfattiga vintern. Man blir lite trött på blåsten. Så skönt med de tysta stilla dagarna och nätterna. 

Onsdag
Stopptid och senareläggning är vanliga ord idag. Nätet är fullt med tips på vad man kan göra under karantän. Jag behöver inga tips, har inga problem med sysselsättning. Snarare problem med att inte orken finns för allt jag vill göra. ;-)

Våffeldagen idag. Jungfru Marie bebådelsedag. Vårfrudagen. När man googlar på sambandet mellan våffeldagen och vårfrudagen så visar det sig vara ganska oklart. 
Tro på bebådelsen är upp till var och en. De flesta bryr sig nog inte alls. Själv vet jag inte vad jag tror och jag lägger inte ner energi på att grubbla på det. 

(null)
Maria, där hon står och vaktar i växthuset på somrarna :-)

Tycker att Maria har fått alldeles för liten plats i Bibeln och inom religionen. För mycket gubbar, för lite kvinnor. Och den där "jungfruliga" synen på kvinnan vad allt har inte den förstört för kvinnor genom historien.

Det blåser kraftigt idag också. 

Bilderna från coronasituationen i Italien är fruktansvärda. Måtte vi aldrig hamna i den situationen. Om alla inser allvaret och handlar därefter så har vi bättre chans. Att inte inse allvaret är att vara naiv. 

Nu sträcker vi på oss! Andas in. Andas ut. Vi fixar det här, med gemensamma krafter!!!

Var rädd om Dig! 

Kärleksljus
❤️



Taggar: #uppvaknande#hundar#våffeldagen#vårfrudagen#jungfrumaria;

Kommentera inlägget här :