Välvilja

publicerat i Allmänt;
(null)
Vi får blicka mot ljuset...

O, Sverige, du avlånga land ;-)
Här sitter jag i min stuga i sydligaste delen av Norrland och gnäller över kyla och blåst. På gården finns bara en liten snöfläck kvar efter den enda snö som föll under mars månad. Ja, nästan den enda snön som kom under hela vintern. 
I riksgränsen har man nu över 5 meter snö. Och mer är på väg...

Och precis när jag skrev detta började det plötsligt virvla ner snö/hagel här :-) Som en aprildag. 

"Det känns så bra att kunna göra något", är det många som säger idag. Det finns så mycket fin välvilja i landet. Som unga killar på olika ställen i landet som kör ut matkassar till äldre som inte kan handla själva. Det finns säkert tjejer som gör det också men i just de reportage jag sett har det varit killar vars idrottssäsong tog slut alldeles för tidigt. 
Det här är bara ett exempel av många bra initiativ. 

Dagens åtgärdspaket från regeringen: det ska bli lättare att få A-kassa. Bra! 
Jag är lite imponerad av hur Sverige skiljer ut sig från andra coronaländer. Hur vi här går långsammare fram, ett steg i taget och hur politikerna litar på folkets eget goda omdöme. Rätt eller fel? Vem vet...

(null)
Näsduksträdet Botaniska Visby

"Det blir en fattig tv-sommar", säger maken, "nu ställer kanske Allsången också in". Ja, det blir annorlunda, mycket annorlunda. 
Men, det kanske dyker upp något annat bra istället. :-)

Ta hand om dig!

Välvilja
❤️
 

Taggar: #välvilja#snömängd#akassa#åtgärdspaket#blickamotljuset;

Kommentera inlägget här :