Med andras ord

publicerat i Allmänt;
(null)
Mycket kloka ord som jag "lånat" från Fb.  Läcker bild också. 

Tisdag 24 november. 
Promenaden vid lunch är blöt och kall. Underkylt regn i luften. Men marken är fortfarande lite frusen efter nattens kyla. 

Hela dagen känns mörk. Inte ens en solstrimma. Försöker trösta mig själv med att "snart vänder det"...eller snart...? Vi kan väl säga så?  ;-)

Använder andras ord idag. 
(null)

(null)


Viktigt, sååå viktigt!!! Det är för mycket av "kom igen", "sluta älta", "tiden läker alla sår" osv idag. Vet jag av egen erfarenhet. 
Fick ett budskap till mig häromdagen att min sorg börjat lätta och att det nu övergått i mer av smärta...precis så är det. Tro aldrig att kroppen glömmer! 

(null)
Ser "stickigt" ut men jag gillar den gröna nyansen. 

Det "adventas" och "julas" överallt. Vi behöver det. Ljus och värme. :-) Och omtanke. 

Vi börjar "adventa" lite vi också nu....Ljusslingor upp! Och ni som följt mig ett tag: i år hittade vi dem ovanligt snabbt ;-D

Tjatigt men: håll i! Håll ut! Håll avstånd!

Kärleksljus
❤️

Taggar: #medandrasord#trauma#denduvar#grönyans#hållut;

Kommentera inlägget här :