Höstrusk (rött)

publicerat i Allmänt;
(null)
Eller hur? :-)

(null)
På höstens palett idag: Rött :-)

Sista söndagen i september. Jag hör tidigt att vädret är som igår. Dock inte så mycket regn. Men "urrigt" :-( Höstrusk. 
Det verkar vara bättre väder söderut. Men nu är jag här och får lov att "gilla läget" :-)

(null)
Våta blad är vackra blad...

Dagens hjälte måste vara hunden Devil. Han som varnade sin matte att "lillhusse" hade satt en godisbit i halsen. Devil gav sig inte förrän hans matte följt med honom in i rummet där hennes son höll på att kvävas...Pojken överlevde, tack vare Devil. Hundar är fantastiska! <3

(null)
<3

Längesedan jag la upp en dikt. Den här av Ylva Eggehorn har tröstat mig ibland när livet känts svårt. 

Stå stilla I smärtan, 

rotad I det som är ljus I dig. 

Låt svärdet gå genom dig. 

Kanske det inte alls är ett svärd. 

Kanske det är en stämgaffel. 

Du blir en ton. 

Du blir den musik 

du alltid längtat efter 

att få höra. 

Du visste inte att du 

var en 

sång

<3

Idag är vi tvungna att tända lampan redan vid 15-tiden. Det är höst...på ont och gott. :-) 

Ny vecka ligger framför oss. Fortsätt hålla avstånd och så hoppas jag att Din vecka blir en bra vecka! 


Kärleksljus

❤️

Taggar: #höstrusk#denrödafärgen#våtablad#dagenshjälte;

Kommentera inlägget här :