Jag - ett hopplöst fall ;-)

publicerat i Allmänt;
(null)
Jaaaa! Snösmältning!!!!

Torsdag 15 april 2021
Vi tar en promenad ner till ängen. Solen värmer skönt. Och vi möter min granne och vän. Äntligen! Vi har inte setts på evigheter! Vi saknar att kunna kramas men vi kan stå på avstånd och prata, prata, prata...det känns så gott i själen! <3

(null)
Balder ligger gärna i solen, både utomhus och inomhus <3


Vi ska göra om Dig! 

De har kommit från skönhetssalonger, "måbra-tidningar", e-handeln, livscoach-företag, modeföretag mm och de ställer sig runt om mig...
De synar mig från topp till tå och från tå till topp. De suckar...

- Vad är det här?  De pekar på min midja och min byst.  - Här måste vi strama åt och lyfta upp! 
- Men det blir ju så när man ammat...,säger jag och så har jag klimakterimage....som stannat kvar...

- Och ditt fejs! Har du sett dig i spegeln på sista tiden?  Såna rynkor! Försent för antirynkkrämer, här behövs botox! 
-Men jag trodde att det var naturligt åldrande, protesterar jag. 
- Det är inte snyggt, det stör! Skönhetsindustrin kan göra underverk med dig! 

De nyper i mina slitna jeans och gamla top. Skakar på huvudet. 
- Du är en "dam" nu. Då kan du inte se ut som en dagisfröken. 
-Men jag är en dagisfröken ...

- Hur mår du? Har du kontakt med ditt inre jag? 
-Jo, tack...jodå...
-Du måste bli ditt bästa jag!  Här är en bok som kan hjälpa dig att hitta dig själv! 
- Jag vill inte läsa en till "självhjälpsbok" i hela mitt liv! Utbrister jag.
- Så du är inte förändringsbenägen? 
De suckar och konstaterar att jag är ett "hopplöst fall"...

Jag höjer min röst:
-Nu lyssnar ni på mig: jag duger som jag är! Jag vet vem jag är! Ut med er! Ni ska inte få tjäna ett öre till på mig!!!
Ridå
—————-
(null)
Naturligt åldrande <3

(null)
Ett "hjärtligt" farväl till vintern :-)

Håller tummar för att våren har kommit på "riktigt" nu :-)

(null)
Dags för vita tulpaner. :-)

...och så fortsätter vi att följa rekommendationer och restriktioner så att vi snart kan umgås normalt igen. Det är den enda vägen , det enda sättet just nu...tröttsamt nog...

Du har väl inte glömt att Du är Värdefull? <3

Vårljus och Vårvärme
❤️

Taggar: #etthopplöstfall#naturligtåldrande#göraommig#snösmältning#träffavän;

Kommentera inlägget här :