Rostig skönhet

publicerat i Allmänt;
(null)
En rostig skönhet i skogen :-)

Onsdag 21 april 2021

USA

Man kan väl inte annat säga än att rättvisa skipats när expolisen döms skyldig till George Floyds död...

Black lives matter! <3

————
(null)
På vakt... —"Hum...undrar var den där retsamma ekorren är idag? Den gömmer sig någonstans, den fega rackaren..."

Kan det komma något gott ut ur vrede? Självklart, säger jag. Det kan komma ut något konstruktivt. Vrede är inte hat. Det är ilska över t ex ett sjukt system, orättvisor mm. 
Vi behöver en kollektiv vrede nu när ett så livsviktigt ämne som mäns våld mot kvinnor äntligen kommer upp till ytan. En vrede som enar oss men som inte går över till hat och hot. Var inte tyst! Reagera om du märker att någon far illa. Tystnadskulturen har varat under allt för lång tid. Och tysta inte den som berättar, den som vågar säga ifrån eller den som engagerar sig. 

(null)
Efter klar sol kommer sol i moln. Och sen ska det snöa och regna...

Vad gör dig glad idag? Jag blir glad över alla vårtecken. Och över att jag har det så bra. Värk och trötthet är min vardag men jag har det bra ändå. Tack älskade make för det! <3

Vissa dagar hittar man inget att vara glad över. Det är okey. Det måste finnas utrymme för besvikelse, ilska, sorg osv i våra liv också. Vi är människor, inte robotar. :-) Påklistrande leenden gör bara ont i munnen. 

Du kommer väl ihåg att Du är värdefull och att Du räcker till? Jodå, så är det! <3

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #rostigt#skönhet#vrede#konstruktivt#värdefull;

Kommentera inlägget här :