Lördag

publicerat i Allmänt;
(null)

"Teddy o Freddy är tjejer", "hemma på min gata i stan", "varför badar du alltid med kläderna på?""ja, jag tjärar ekan", "denna dag ett liv", "håll dig i spiskroken farbror Melker" "salt efter behag", "får jag ta en tårtbit till"? "jag ska säga dig" "bungalow," "Pelle, du Pelle, vet du vad ?," "har mamma sagt det?"  osv...Replikerna från Saltkråkan sitter fast i huvudet, bilderna från filmerna flimrar förbi...

Alla ville ha en Båtsman... Malin var så god och så vacker...Miljön, skärgårdsidyllen...och det var räven som tog tomtegröten...

Hela familjen var samlade framför tv:n. Alla älskade "Vi på Saltkråkan". Jag älskar den fortfarande. :-)


Nu meddelar SVT att en ny version, en modernare Saltkråkan, ska sändas. Och folk blir som galna: "så får man ju inte göra"!!! Det verkar som om Saltkråkan är helig? Antar att det är min generation som klagar? 

Hur som, nya generationer kan ju gilla den nya bättre? Så får vi gamlingar sitta och gnälla i något hörn..:-D


(null)

Det är lördag 24 april 2021
Ute är det mulet och då och då flyger snöflingor omkring i luften. Det är kallt. 

Jag tittar på avsnitt 5 av dokumentären "Knutby: I blind tro". Efter att ha lyssnat klart på "Kristi bruds slav" så ryser jag när Sara berättar om hur hon var förskjuten av Åsa, "Kristi brud". Precis som huvudpersonen i boken. Det är mycket konstigheter  och frågetecken i den där mordutredningen...

Nu tittar solen fram lite försiktigt. Och herr And är tillbaka på gården. :-)

Om en vecka är det första maj. :-)

Var nu varsam med Dig! Unna dig något gott i din smak. Det gör inget om det dessutom är nyttigt ;-)

Varsamheter
❤️





Taggar: #saltkråkan#knutby#kyla#and#lördag;

Kommentera inlägget här :