Vänskap

publicerat i Allmänt;

(null)

"Vakna upp!

Fatta mod!

Börja se dig omkring!

Bli inte en av de som bara står där se'n,

Och säger att jag visste ingenting."

~ Björn  Afzelius -

Varje gång jag tänker eller känner att nu får jag sluta engagera mig, sluta opponera mig...kommer de här orden till mig. 


Men idag tryter orken. Efter den senaste tidens oro är tröttheten total. 

Men jag kommer igen....:-)


—————-

Har tänkt mycket på vänskap den senaste tiden. Vad är vänskap? För mig? Jo, bl a följande:

(null)     

<3

(null)
<3

Vi behöver varandra. I vårt och torrt, i sorg och glädje, i framgång och motgång. 
Eller vad tycker och känner du? Vad är vänskap för Dig? 

(null)
<3

Det är mina tankar. Och känslor. Idag den 10 april 2021. Och ja, jag ställer samma "krav", eller låt oss säga förväntningar, på mig själv i vänskap. Vet att jag misslyckas ibland. Jag har underbara vänner <3 <3<3  Så tacksam för dem! 

Lördag. Solen skiner men det blåser en kall vind idag också. Och på måndag kommer stora mängder snö...april är april...

Må din dag vara en bra dag! Med glädje och värme. :-)

Vänskap
❤️


Taggar: #vänskap#engagemang#trötthet#fattamod#vadärvänskap;

Kommentera inlägget här :