Lucka 16

publicerat i Allmänt;
Torsdag 16 december 2021

Lucka 16

(null)
Morgonhimmel <3

Det blev en riktigt fin, solig dag. Önskar att jag kunnat ut och gå men med  den värk som dominerar idag i benen, funkade inte det. :-(
Vad kan man hitta på då? Julstöka lite inomhus Jag vet inte om det hör till det "normala" julstöket, nu för tiden, men jag har putsat gammalt silver. Ljusstakar och väldigt gamla kaffeskedar, tunna och spröda från mormors släkt. :-) Vil ha gammalt vackert silver framme på jul. Inte bara undanstoppade i lådor. 
Jaha, suckar den stressade nutidsmänniskan, "sånt har du tid med"?!  Ja, jag hade det inte förr, men nu har jag det….
Allt har sin tid…även att putsa silver..;-)

(null)
Inte perfekta, men perfekt är tråkigt :-)

(null)
Inte perfekt här heller :-) Gamla men jag tycker att de har sin skönhet ändå. Inte ett enda blomblad har fallit av ännu…men jo, de ska komposteras…snart…:-)

Information idag, presskonferens, FHM, regeringen….vaccinationspass för inresande till landet. 
Partiledare, kungligheter, programledare, artister….och en hel massa "vanligt folk" är smittade och sjuka. 
Den vanliga säsongsinfluensan härjar också. 

Hoppas Du, min läsare, mår bra! 
Vi får vara extra varsamma med varandra nu <3

(null)
De.n växer och växer och är så sagolikt vacker. Jo, den ska få en större kruka :-)

Varsamhet
❤️

Taggar: #lucka#sexton#morgonhimmel#sol#putsa#silver#amaryllis#skönhet#coronainfo;

Kommentera inlägget här :