Lucka 17

publicerat i Allmänt;
Fredagen 17 december 2021

Lucka 17

(null)
Den ultimata  julbrickan om man bor där jag bor :-) Och naturligtvis fick  bocken inte vara ifred till jul. Någon fann glädje i att  bränna ner den,… det finns ord för såna personer men jag skriver dem inte här…:-(

Solen lyser in här och visar upp allt damm som inte syns i mörkret. Jag flänger omkring med dammtrasa och dammsugare. Ändå känns det som om jag bara får bort en tredjedel. Skåpluckorna har liksom ett lager av fett och damm och smuts. Usch! Ljuset är "obarmhärtigt!" Men men….det är ljuset vi vill ha…det vänder snart, långsamt men det vänder. :-)
21 december infaller midvintersolståndet.. På julafton är det precis 6 månader till midsommarafton, 24 juni.
Då är det ljust och grönt….och mygg, fästingar, huggormar…:-) Nåja, alla årstider har sina fördelar. ;-)

(null)
Gamla julgransprydnader <3

Vi har ingen gran i år heller. Har inte haft gran sen barnen var små. Det blir jul ändå. :-) Ibland har vi adventsgran utomhus i torpet. Men så blev det inte denna jul.

Dagens citat: 
Angående att ordet "snäll"inte är så gångbart idag: 
"Men att i stället vända på det, och hävda snällheten som en styrka, det är något väldigt fint i vår tid, tycker jag." 
- Rolf Lassgård - (Expressen)
<3

Önskar dig   kära läste en riktigt fin adventshelg! 

Snällheten, en styrka
♥️

Taggar: #gävlebocken#brann#obarmhärtigsol#julgransprydnader#snällhet#styrka;

Kommentera inlägget här :