Lucka 3

publicerat i Allmänt;
Fredag 3 december 2021

Lucka 3
(null)


I tankarna var det med mig igår, ända tills jag skulle blogga, då var det någon annanstans;-)
Gårdagens lite speciella datum:
20211202  En palindrom! Blir lika både framlänges och baklänges :-) Lite kul :-)


(null)
Igår hade växterna iskristaller

(null)
Idag har alla växter snömössor :-) Det har snöat lite

(null)
Vitt och grått har också sin skönhet :-)

Denna "grå" fredag klev maken upp i ottan för att åka söderut, på begravning. Jag och Balder kunde somna om ett bra tag till. Ute är det så märkligt stilla och tyst. Bara mina steg och Balders nosande som hörs när vi vandrar runt på gården och kollar läget. 

—————
Omikron. Femtonde bokstaven i det grekiska alfabetet har fått ge namn åt den nya virusvarianten som härjar omkring. Suck….:-(

—————

I rubriker och i vänners inlägg på Fb står det så mycket om "kaos"…om kaoset som råder nu…jag tar mig en funderare. Är jag knäpp som inte tycker att det är mer kaos nu än det varit tidigare? Kaos är ett starkt ord. Det kan få en att tro att det inte råder någon sorts ordning alls i samhället. Men det gör det ju! En massa saker fungerar. Och mitt i kaos kan vi få uppleva att "men det här fixar vi ju!" Så länge det finns ansvarsfulla  människor. Att hävda "kaos" titt som tätt kan också vara ett sätt att tillskansa sig makt….

Personligt kaos upplever vi väl alla från och till. I min hjärna råder det kaos ganska ofta ;-)

"Ur Kaos föds ordning", har någon sagt. 
"Kaos är en vän till mig" Bob Dylan
"Kaos föder ofta  liv, medan ordning föder vanor"  Henry Brooks Adams
(null)
Men titta! Nu kom ljuset! Lite blekt och försiktigt. Men vackert. Tack solen! 

(null)
Tall i vinterskrud :-)

Så blev det åter Fredag. Snöflingor dalar sakta ner därute och det är bara -4 nu. 

Önskar Dig en riktigt fin adventshelg! Sköt om Dig!  Och så får vi då åter tänka till lite extra på att hålla avstånd och  undvika trängsel. Eftersom vi bryr oss om varandra. <3

Kärlek
♥️



Taggar: #snö#palindrom#snömössor#kaos#omikron#bryrossomvarandra;

Kommentera inlägget här :