Lucka 4

publicerat i Allmänt;
Lördag 4 december 2021

Lucka 4

(null)
Från Fb

Har idag lärt mig om naturens luftindikatorer. Och konstaterat att luften här omkring mig är ren. :-) 
(null)
Foto från igår. En av tallarna vid "fågelmatssalongen" har långa  Skägglav. Lavarna är naturens luftindikatorer. Hittar man skägglav är luften troligtvis ren. Hittar man bara  skorplav eller ingen lav alls är luften troligen  förorenad. Källa: Natursidan :-)

(null)
Balder, skog, stig, snö….Idag. <3
(null)
Vinter <3 Skönhet. 
(null)
Ljuset igår :-)
(null)
Och nu snöar det…ja, nu är det Vinter! 

Ibland är marginalerna små…som när Frida Karlsson idag vann över Therese Johaug, i 10 km fristil, med 0,3 sekunder!!

Hockey för maken ikväll. "Så mycket bättre" för mig. ;-) Har förstått att jag måste vänta till nästa lördag innan min favorit Marie Nilsson dyker upp i programmet. Förra veckans program var så känslosamt och fint. Det bjöd t o m på jojk! Det gillade jag. :-)

(null)
"Naturligt örhänge?" :-)

Allt gott, kära läsare, önskar jag Dig! 
Håll dig varm, håll avstånd, unna dig något gott, kör lugnt och kom ihåg: du är värdefull! 

Kärlek
♥️





Taggar: #naturens#luftindikatorer#långskägg#vinter#balder#snåmarginaler;

Kommentera inlägget här :