Balans

publicerat i Allmänt;
(null)
En ny färg. Gula och rosa. Så söta. Här i kvällsljus. 

Ibland önskar jag att vi inte var så hockey-frälsta i min familj...:-(  Det tar på nerver och krafter att hoppas, bli besviken, hoppas, bli besviken, hoppas...och hela tiden dyker frågorna upp: "vad är det som är fel?", "vems är felet?" osv...Felet? Ledarna, styrelsen, spelarna....???När välbetalda "stjärnor" inte gör sitt jobb, då blir jag förbannad...fast det hjälper ju inte...;-)

Idag sa jag till maken att "jag ger upp hoppet och inriktar mig på nederlaget"...Men oj, man ska aldrig ge upp hoppet! Jo, för sitt eget bästa bör man nog ibland vara realist. Rimmar på trist...ja, men ändå...:-)

Den som aldrig förstått tjusningen i att hålla på ett lag tycker nog att detta är fånigt. Men de som har hjärta för ett lag, förstår. :-)

Men det finns ett annat lag i samma klubb, ett lag som det går bra för! Tjejerna! Förlåt, damerna! Jättekul! :-) 

(null)I dagsljus

Jag försöker hitta en balans mellan aktivitet och vila. Försöker bestämma över kroppen. Det går sådär... Det är liksom värken som bestämmer...Att vara vintertrött är ju normalt men det är mer än så...grrrr...

(null)Krispigt vackert

Dagens citat:

"Från framgång till motgång är det ett litet steg. Från motgång till framgång är det en lång väg att gå."

- Okänd -

Och en till:

"Livet är inte bara en dans på rosor utan även en knippe tulpaner"

- Okänd -

(null)

4 februari. Min mamma fyller år. Har skickat blommor och gelehjärtan som jag hoppas hon blir glad av. :-)

Kärleksljus
❤️

Taggar: #balans#tulpaner#mertulpaner#hockeyfrälst#nederlag#framgång#realist;

Kommentera inlägget här :