En ny början

publicerat i Allmänt;
Han har lämnat Vita Huset. Säger att han ska skapa ett nytt parti. Fyra stormiga och obehagliga år är över nu. Något nytt tar sin början. Något som förhoppningsvis blir lugnare och fredligare. Och sannare. Det finns mycket som gått sönder, splittrats och gjort ont. Det kommer nog ta lång tid att laga. 

Hat och lögner kanske har en gräns? Sen vänder det. Kanske. Kärleken segrar alltid sägs det. Vad tror du?

Ser nu att han sagt i sitt tal: "vi kommer tillbaka"....Nej, du, gubbe det gör ni inte! 

(null)
När jag rensade en låda, hittade jag denna. Målad på papper som blivit lite skrynkligt,  men ändå...:-)

Mildare väder. Regn och snö. Halt. Nej, jag älskar inte alltid vintern...

Dagens citat:
"Vintern ligger hård över sjön
Ljuset varar bara några timmar
Jag ser ut över den vita snön
där månen och stjärnorna glimmar"
Lars Winnerbäck

(null)
Vad är detta? Undersidan på en assiett kan vara så här vacker :-)

Vid 17-tiden idag dråsar jag ner i soffan och ser på Bidens och Harris installation. Troligen pysslar jag också med annat under tiden, som att rensa papper t ex ;-) Har svårt att bara sitta och glo, måste ha någonting för händerna...:-)

Och vi fortsätter att "hålla ut"? Såklart, vi gör. <3 Eller hur? 

Kärlek och Värme
❤️

Taggar: #lämnatvirahuset#ennybörjan#tidattlaga#vinterord;

Kommentera inlägget här :