Sammelsurium

publicerat i Allmänt;
(null)
Snöfigurer. Skapad av naturen. Titta noga. Vad ser du? :-) 

Dagens inlägg är ett "sammelsurium"... det får bli så...

Ur senaste nr av "Släkt - historia" hittar jag följande: 
(null)
Finns ditt namn med? :-) Ett av mina namn finns med. 

Jag såg det där namnet "Bridgerton" jämnt och ständigt och läste om serien. Nyfiken kollade jag på Netflix. Skulle bara "kolla"...nu är jag fast ;-) Dråpligare story har jag väl aldrig sett förut. Kan bara älska den. Har du sett den? 
Så här presenteras den i Wikipedia:
"Familjen Bridgerton är en amerikansk streamad dramaserie skapad av Chris Van Dusen och producerad av Shonda Rhimes. Serien är baserad på romaner av Julia Quinn och utspelar sig i överklassmiljö i London på 1810-talet och och hade premiär på Netflix den 25 december 2020."

(null)
Vinter med en lågt stående sol .Det har sin skönhet. :-)

(null)
<3

Allt med Corona, covid-19, smittspårning, vaccin....det känns så "virrigt" just nu...i alla fall i massmedia...Sammelsurium? 

Dagens citat:
"Mod ryter inte alltid. Ibland är mod den lilla rösten i slutet av dagen som säger att jag ska försöka igen i morgon."
Mary Anne Radmacher (via Agneta Nyholm Fb)

Ikväll är det Fullmåne! 
Vargmåne. Jag googlar och finner:
"Vargmåne (januari) - Kommer från att mitt i vintern ylade vargarna hungrigt utanför indianbyarna. Kallades också gammalmåne och månen efter yule."
(Det retar mig att jag glömt mycket av kursen Månskolan jag gick för längesen...ska uppdatera mig när kraften återkommer) 

(null)
Den har många år på nacken nu min måntavla...

Efter detta sammelsurium:

Håll i!
Håll ut!
Så gott du kan!

Månljus
❤️

Taggar: #sammelsurium#bridgertons#mod#vargmåne;

Kommentera inlägget här :