Är det en tävling?

publicerat i Allmänt;
(null)
Igenkänning där...;-)

Nåja, något av det jag tänkt säga/skriva finns väl kvar...?

Jag börjar med att konstatera att vi tydligen har varannandags-väder här i vår lilla del av världen. Så alltså sol och vindstilla och klar himmel idag. :-) Tacksam. 

(null)

Fina skådespelerskan Mona Malm har lämnat jordelivet. Vila i frid. 

(null)
Den bostaden måste restaureras till våren! Eller bytas ut. Aj aj hackspetten, så gör man inte! För vi vet att det är du som hackat sönder fågelholken! :-(

Antalet döda i covid-19 överstiger nu 10 000...Och kommentarerna på Fb är fulla av hat mot regeringen och ett stort ifrågasättande om vad som är sant eller falskt...jag slutar aldrig förvånas över människors brist på personligt ansvar...vad har de själva gjort för att hindra smittspridningen? Tänker de vaccinera sig? Varför är det så viktigt att påpeka att det minsann dör en massa människor i influensor varje år? Är det en tävling? 
Jag vet, jag borde inte bry mig...men jag gör det ändå...för sån är jag ;-)

(null)
Tunga snöfigurer på äppelträdet. 

Jag har stor respekt för alla som jobbar inom sjukvården och omsorgen.Vi har en bra sjukvård och alla gör sitt yttersta.  Istället för att klaga kan man ju tänka till lite och fundera på hur många som skulle insjuknat och dött i corona om vi inte haft våra restriktioner eller hur många som skulle dött om alla följt restriktionerna? 

—————
(null)
Vad är det för figur som klättrar där i vinbärsbusken? :-)

Vad gör dig glad idag? :-)
Jag är glad över solskenet. Snöfigurerna. Min make. Våra hundar. Vänner som hör av sig. 
Listan kan göras lång...:-)

Håll avstånd!  
Håll ut! 
Gör ditt bästa, det är nog. <3

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #tävling.#varannandagsväder#mångadöda#snöfigurer#gladidsg;

Kommentera inlägget här :