Tacksam

publicerat i Allmänt;
Fredag 9 juli 2021

(null)
<3

Det är en märklig känsla. Någon fattas oss…någon vi älskade och som älskade oss. 

Balder ser när husse och Pavvo åker iväg. Pavvo behöver hjälp för att komma in i bilen.Balder tjuter och jag gråter. Balder slickar mina tårar. Om och om igen förklarar jag för Balder att Pavvo inte kommer hem mer till oss. Han sätter sig vid den öppna dörren och tittar ut. När husse kommer hem är Balder lika glad som vanligt. Men det finns ingen Pavvo….Balder ser konfunderad ut men mer än så är inte hans reaktion. Maken och jag "röjer" bland grejer och mediciner och salvor. De kommer aldrig behövas mer. 

På något sätt förstår Balder. Han vet ju hur dålig Pavvo var mot slutet. Hundar kommunicerar på sitt sätt. 

Tacksam läser jag alla hälsningar och all medkänsla som kommer till oss på Fb. Så mycket kärlek <3 

(null)Den sista pionen har haft det lite kämpigt i regn och blåst men vacker är den likväl. 

(null)Älskade ros <3

Efter en natt med bättre sömn än på länge,  vaknar vi till ännu en mycket varm dag. Balder är lite dämpad och ser ut som om han väntar på någon…
Första riktiga prövningen blir första bilresan. Balder är olycklig hela tiden. Tjuter och gnäller och "snackar". :-( Det blir så påtagligt för honom att "storebrorsan" är borta…Det blir nog bättre med tiden :-)
——————-
Läser med bestörtning om flygplansolyckan där 9 människor dog. Så otäckt likt  haveriet som skedde i Umeå 2019. Tankarna går till alla anhöriga…

Vi har en ny, fast gammal regering. ;-) Hoppas att den håller fram till valet om ett år. 

——————
Ska inte klaga på vädret..men allvarligt….det är klibbigt varmt….
Drömmer mig bort till en sandstrand och bad i havet…
Äh, får väl ta mig en dusch till…;-)

Var aktsam om Dig! 
Önskar dig en fin helg!

Hoppfullheter 
❤️








Taggar: #tacksam#konfunderad#klibbigt#fattasoss#tänkerpå#nygammalregering;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av TESSAN:

Kram 🙏❤❤❤🙏

Svar: ❤️
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :