Drömmer mig bort

publicerat i Allmänt;
Tisdagen 9 november 2021

Det är en sån här dag då man önskar sig långt bort. Till ett land med sol, värme och en sandstrand….
Först kom snö, sen blötsnö, sen regn…det slaskar där ute…fryser det på blir det vrålhalt…usch…det är samma sak varje vinter och det är inte kul! :-(
Men, vi har genomlevt så många såna vintrar och vi gör det igen! :-)
Alternativet till det varma landet att längta till, kan ju vara en vinter med några grader kallt, lagom med snö som ligger kvar och sol som glittrar på snön… Suck…Fast inte än. December och Januari, tack! 

Jodå, man får klaga, drömma och längta…;-) 
Och vara i det som är. 

(null)
"Fågel Blå"  Monica Sahlin. Blir alltid så glad av denna :-)

En kär vän ska flytta till "min" stad. Det ser jag fram emot <3

Maken har bokat tid för tredje sprutan. Jag får vänta, är inte så "gammal" än ;-)

(null)
Sommarminne…minns känslan…

Jag kryper ner i sängen. Det är min värkande kropp som "tvingar" mig. Drömmer mig bort. Värme, solsken, hav, sand…mmm…ljuvligt…

Var rädd om Dig! <3

Värme
♥️


Taggar: #drömmermigbort#snö#halt#tredjesprutan#sommarminne;

Kommentera inlägget här :