December

publicerat i Allmänt;
Torsdag 1 december 2022
Oskar och Ossian har namnsdag. 
Världsaidsdagen
Solen gick upp 08.32 och hon går ner 14.48

Igår hade Anders och Andreas namnsdag. "Om Anders slaskar, julen braskar"…ja, det kanske stämmer i år? 

(null)
Amaryllisen idag. <3 Ser du snöhjärtat där nere? :-)

Gråmulet, regn och halt…vad gör vi en sån här dag? Jo, vi handlar julklappar, lokalt. Vi har handlat på nätet också. Jag gillar både att handla på nätet och i lokala butiker. Det går nämligen att göra både ock…allt är inte svart eller vitt, även om man kan tro det när man hör eller läser debatter. :-) Mysigaste butiken heter Madam Nyberg och finns i ett fint gammalt hus i Valbo. Jag njuter av att bara titta på allt fint. Men går aldrig därifrån tomhänt. ;-) 
Sen finns det ju ett jättebra ställe att handla på. Loppis och second hand! Lokalt eller på nätet. :-) 


(null)       
Den här regeringen vi har…tumme ner för den. (Det var ett milt sätt att utrycka vad jag egentligen tycker)

(null)

Ingen av regeringens ministrar är bosatt i Norrland. Norrland utgör 58% av Sveriges yta…

Nu "ängeldags" :-)
(null)
Dagens änglar: Den här färgsprakande tavlan målade jag i december 2014. Det är mycket energi i den. För mig personligen känns det skönt att se att jag haft den energin, att jag kunnat måla så här. :-)

Dagens Änglaord: "Skyddsänglarna flyger ibland så högt att vi inte kan se dem, men de tittar alltid ned på oss."
- Jean Paul Richter -

Var inte rädd men gå varsamt och lyhört på din livsväg. <3

Kärlek 
♥️

Taggar: #andersslaskar#norrland#handlalokalt#pånätet#ljuga#regeringen;

Kommentera inlägget här :