Hoppets stråle

publicerat i Allmänt;
Lördag 24 december 2022

Jul, jul, strålande jul
Glans över vita skogar
Himmelens kronor med gnistrande ljus
Glimmande bågar i alla Guds hus
Psalm som är sjungen från tid till tid
Eviga längtan till ljus och frid
Jul, jul, strålande jul
Glans över vita skogar
Kom, kom, signade jul
Sänk dina vita vingar
Över stridernas blod och larm
Över all suckan ur människobarm
Över de släkten som gå till ro
Över de ungas dagande bo
Kom, kom, signade jul
Sänk dina vita vingar



(null)


(null)

 Ett ljus från öster

Ett mirakel sker

Änglar sjunger

Om glädje och frid

I välsignad juletid


Kan du känna energin från undret

Kan du se ljuset från stallet

Stjärnan har stannat där på himlen

En ung kvinna föder sitt barn

Långt hemifrån

I ett stall för längesen

Kan du höra änglasången

Glädjens budskap klingar ännu

Genom avstånd och genom tid

Budskap om fred och ära

Till alla folk överallt

Ta emot eller välj bort

Vi är fria här att välja

Kanske våga ställa frågan:

Var det verkligen till mig han kom?

Jag har frågat men ej fått svar

Men jag öppnar mig för undret

För det magiska i julenatten

Allt det där jag inte förstår och inte vet om jag tror på, det får för mig vara magi. För allt kan inte förklaras eller bevisas. :-) Tro på magi, tro på mirakel, tro på underverk. 

(null)
Och naturligtvis ska tomten vara med. Ser du tomten? 

(null)
Norröver är det självklart renen som gäller för tomten. :-)

Tjoho, vann 100 kr på Bingolotto;-) 
Och när Richard Söderberg sjöng O’ Helga natt, då kände jag lite julstämning. 
Det var så mysigt att ha Noah med föräldrar här. Tacksam <3 Fått så fina julklappar dessutom. 

(null)
Balder tyckte att Bingolotto höll på alldeles för länge. Somnade och snarkade gott i soffan. :-)

Idag, julafton, tar vi det lugnt. Bara myser. ;-) Ute skiner solen och det är kallt och vitt. :-)

Och hoppets stråle går igenom världen, 
Den meningen bär jag med mig och delar med mig av. För om det är något vi behöver nu så är det hopp. Om en bättre värld där medmänsklighet och fred genomstrålar våra liv och där alla gör vad de kan för att rädda moder Jord. <3

Tack för att just Du ville titta in här! <3
God Jul
♥️


Taggar: #hoppetsstråle#signadejul#julafton#julklappar#tomtar#tro#mirakel;

Kommentera inlägget här :