Det är nu det vänder

publicerat i Allmänt;
Onsdag 21 december 2022
Vintersolstånd
Vi har klarat av årets längsta natt…
Och det är nu det händer
Det är nu det vänder
Ljuset återkommer om än långsamt :-)

(null)
"Nattligt besök" av Lennart Helje <3

(null)    Ja, vi upplever julen olika beroende hur vår tillvaro i livet är just nu. De yttre kraven kan vara väldigt stressande men de inre, egna kraven, måste vi kunna släppa ibland för att kunna släppa även de yttre. Vi duger! Det blir jul även om den inte ser ut som på Instagram! Det är ju meningen att vi som har förmånen att vara lediga, ska gå ner i varv och njuta av stillhet, gemenskap/ självvald ensamhet, glädje, dofter, god mat i lagom mängd, ljus, julsånger, tacksamhet, frid…så gott vi kan. Men ibland är det svårt att få till det. 

(null)
Dagens ängel: En gammal liten ljusstake i mässing .Jag tycker att hen är finare utan ett "ljus i huvudet" :-)

Dagens Änglaord: Jag såg spår av änglar på marken. Himlens skönhet gående för sig själv i världen. 
- Petrarca -

(null)
I dag fanns en hög av julkort i brevfacket. Så tacksam för alla! Och alla kort är så fina och sprider julstämning. Här ovan är ett exempel på ett sånt kort. <3

Alla klappar är köpta och inslagna nu. Skönt att jag började i tid i år. Nu ska jag noga kolla vilken hjälporganisation jag känner att jag vill skänka ett bidrag till. De är så många som behöver hjälp och tack och lov är det många som hjälper. Det är fint att kunna hjälpa. Det känns bra att kunna bidra. "Många bäckar små…" <3

När jag städade bland böckerna på hyllan under soffbordet, dök den här upp: 
(null)
Älskade barnbarn Noah! Du gör dig påmind <3 Och idag, just idag fyller du 1 år! Grattis underbara unge! <3

Ljusnar 
♥️

Taggar: #vintersolstånd#detvändernu#julkort#stress#frid;

Kommentera inlägget här :