Dröm i uppfyllelse

publicerat i Allmänt;
Torsdag 1 september 2022
Är det sant? Kan jag lägga upp bilder nu? :-)

(null)
Det finns många keramiker och krukmakerier på Gotland. När man ser skylten "Sameslöjd" blir man lite undrande. Har sett en sån skylt under många år och även följt Arran krukmakeri på Fb och Instagram. Och längtat att få komma dit "live". Nu är den drömmen uppfylld och det var så fint och trevligt. Vi stannade länge eftersom vi hade så mycket att samtala om med den trevliga keramikern. Hon är också en mycket skicklig fotograf.
Och jodå, vi gjorde några inköp också. Visar senare. :-)Rekommenderar varmt ett besök här i Eksta.

Idag åkte vi söderut. Allra längst söderut. Sudret. Hoburgen. Nej, gubben har vi sett så många gånger förr att den åkte vi förbi. Mycket folk där. Vi promenerade dock i den speciella naturen i området.

Många får ;-)

Vi åkte vidare till Holm Hällar. Kramade inte några raukar denna gång men stannade vid en strand och vandrade längs med havet.
Balder syns knappt på bilden men han var med :-)

Ja, det blev en härlig tur. En hel del moln men också sol. "Höstvärme" och lugnare vind.

Igår tog vi det lugnt hela förmiddagen. Sen träffade vi släkten. Farbror, faster och kusin. Sååå länge sen sist! Sååå mysigt. Vi satt ute i solen och smaskade goda bakverk på café Kubanen. Och pratade i flera timmar. :-) Det caféet rekommenderas varmt!

Vi tog oss en sväng till Visby och åt lite snabbmat sen. Molnen mörknade alltmer och det började regna. Då dök den största och skarpaste regnbågen jag någonsin sett upp. Bilderna från bilen via regnig ruta ger den inte rättvisa, men ändå:
(null)
Vi såg hela, som en jättebro ovanför oss. Så mäktigt. Men gick inte att fota hela från bilen.

Foton från tidigare dagar här på ön kommer jag att visa senare.

Även om vi är här och kopplar bort omvärlden så når naturligtvis nyheterna in här till oss också. Valet. SD som nu kommer med det ena rasistiska uttalandet efter det andra. Ändå får de höga opinionssiffror…:-(

Hösten är här. Eller ja, den startar ju nu. September. Klarare luft. :-)

Har hittat en bok att läsa, här i stugans bokhylla. Martina Haags "Det är något som inte stämmer". Martina skriver så bra om det svåra, om känslor vid en skilsmässa. Hon skriver med humor men också mycket allvar.
Nu håller jag tummarna för att bilderna finns kvar när jag publicerat…

Tack för att du ville titta in här!

Uppfyllelse
♥️

Taggar: #dröm#uppfyllelse#arrankeramik#hoburgen#holmhällar#strand#eksta#regnbåge#visby;