I gungning

publicerat i Allmänt;
Tisdag 6 september 2022

(null)
Tänk om tankar, mål och riktlinjer handlade om detta i politiken…

När jag ögnar igenom dagens rubriker och läser morgonens nyheter kommer mitt hopp om en ljus framtid rejält i gungning. Jag förstår inte hatet, hoten, lögnerna…Är det ett sånt samhälle vi vill ha? Är det så framtiden ser ut? Hat, hot, lögner?

(null)
Hösten visar sig upp sig. Skönhet.

Det är en riktigt solig och varm dag med en kylig vind. Under promenaden försöker jag njuta av den höga luften och det vackra omkring mig. Men orostankarna släpper inte taget. Jag inser alltmer vilket ödesval som sker på söndag. 11 september, är datumet, dessutom. Oron sitter i magen. 

"Vakna upp
Fatta mod
Börja se dig omkring
Bli inte en av de
Som bara står där se'n
Och säger att jag visste ingenting"
- Afzelius o Wiehe -
(Ur sången Valet)

Du kanske tycker att jag överdriver? Du kanske tycker att jag är naiv? Det är upp till dig att tycka så. Men jag vet en sak säkert: jag kommer inte tillhöra dem som säger: "jag visste ingenting".

(null)
Hösten har sin skönhet :-)
Tro, hopp och kärlek, det klamrar jag mig fast vid:
(null)
Detta mycket gamla träkors på en sjökaptens grav får symbolisera, nej inte döden, utan: Tro, hopp och kärlek. Visst är det vackert? Kors för tro, ankare för hopp, hjärta för kärlek. <3

Ditt val, din röst är Värdefull.
Du är Värdefull! 

Tro, hopp och kärlek
♥️

Taggar: #igungning#förstårinte#hathotlögn#fattamod#oroimagen#trohoppkärlek;

Kommentera inlägget här :