Var ska du ha den?

publicerat i Allmänt;
Måndag 5 september 2022

(null)
Bye bye Gotland! På återseende, hoppas jag. 
Oj, vad båtresan hem gick "fort" :-) Tidsmässigt alltså. Det är stor skillnad på 12 timmar och tre timmar…så skönt. Och lugnt. Solen sken på oss hela tiden. Balder var nu så van vid "hyttlivet" att han låg och sov en stor del av resan. 
(null)

Jag gjorde ju "fynd" på resan. Bl a en gammal kista. Typ "amerika-koffert" i mindre modell. 
Maken kånkar upp den från garaget och undrar: "var ska du ha den?" Hm…"jag vet inte riktigt…än", svarar jag. :-) Typiskt mig att inte planera in en sån detalj…men jag vet att det "kommer att bli bra"…:-D
————————
Liz Truss, heter hon, britternas nya premiärminister. Tredje kvinnan på posten efter Margret Thatcher och Theresa May. Man får väl önska "lycka till"?
————————-
En vän till mig har gått och blivit pensionär. Men hon titulerar sig inte pensionär utan friherrinna….:-) Det gillar jag! 
————————
På en kyrkogård på Gotland såg jag detta, i mina ögon, fina fågelbad:
(null)Sanda kyrkogård. Gotland

Till sist några kloka ord som jag fann i boken "Det är något som inte stämmer" av Martina Haag: 
"intuition är information som ännu inte fått sitt rätta mönster" :-)

Må solen på Dig lysa <3

Välj kärlek
♥️

Taggar: #byebyegotland#snabbareresa#fynd#amerikakoffert#intuition#friherrinna;

Kommentera inlägget här :