Glädje

publicerat i Allmänt;
Lördag 15 april 2023
Mitt i april! :-)
Solen gick upp 05.34 och hon går ner 20.11. :-)

(null)
Tulpanernas skönhet gör mig alltid glad. :-)

Vill skriva om glädje idag. Dela med mig. :-)

Solen skiner idag:-)

Har fyndat på Erikshjälpen: ett pelarbord, en top, en vit blus/skjorta och  en kjol för summa 416 kr. :-) Vi lämnade in "grejer" också. Det är alltid glädje, att skänka bort och veta att pengarna går till välgörenhet. :-)

En mycket liten hund som varit bortsprungen här i våra trakter i 3,5 dygn (!) hittades igår välbehållen. :-) Den måste haft änglavakt. <3

(null)
Som en sol där inne :-)

Glädje känner jag också över att hittat en "gammal" vän på Facebook. Vi har inte haft någon kontakt på mängder av år. Sånt här är Fb bra på! :-)

(null)
Är det här glädje? Det tycker jag. Även om det kan vara lite "jobbigt" så finns det glädje i det. Och sen kan man unna sig att vila. :-)
(null)
Glittrande utsikt :-)

Vad ger dig glädje idag? Ibland är det svårt att hitta glädjen i "det lilla och självklara", ibland är sorger för tunga. Andra gånger sipprar glädjen fram, plötsligt, från "ingenstans". :-)

Dagens dråpligaste rubrik:
"Zlatans näsa till salu" 
???

(Naturligtvis är det den vandaliserade Zlatanstatyns näsa… men man hajar ju till först ;-)

(null)
:-)

Det är inget krav att känna glädje, men jag hoppas att Du idag har anledning att göra det :-)

Glädje
♥️

Taggar: #glädje#vänskap#änglavakt#tulpan#vårstädning#fynd;

Kommentera inlägget här :